onsdag 4 mars 2009

Mot Egypten

Nu är det länge sedan jag skrev!!! Jag har haft fullt upp inför resan!!!

I lördags var det dags för kurs igen. 9 glada hundförare, jag kommer bli en ny Görel! Alla jätteintresserade av att föra hund. Vi hade dessutom kanontur med vädret!
Här kommer några oredigerade bilder, taget med min lilla kamera!




I söndags var det riktigt skitväder... Snöstorm igen och dj..lar jag vägrar jag skotta!!!! Så nu har jag bara tagit framför dörren och eftersom jag har fyrhjulsdrivet gasar jag bara in på gården!!! Jag hoppas det smälter eller... att min pappa eller möjligtvis son kommer förbi och skottar!!!!

Igår hade jag kontakt med Karin T (för er som undrar är det Karin Thunander, Streamlights) under hela dagen! Hennes fodertik Value nedkom med 8 valpar!!!! 5 tikar och 3 hanar. Inte lite sugen man blir... Men nej jag SKA inte!!! Se bilder på Streamlights sida.

Sen får man hoppas att krisen vänder snart!!! Jag tycker det är så tragiskt när folk inte får jobba och tjäna pengar. Jag är glad att Viktor inte ska ut på arbetsmarknaden än på ett tag! Det kanske har vänt till den dagen!

Igår kom Tove och hämtade Sally, egentligen skulle hon bott hos mormor och Simpaan skulle till Tove. Men vad händer... Jo Toves Mera börjar löpa... Så Simpan får åka till mormor istället för Mera har nämligen en annan kille!!! Jo, Will, som bor hos Birgitta Staflund-Wiberg, Kennel Meadowlark. Och dit ska Tove till veckan på parning med Mera!!!! Birgittas sida är väl värd en titt! Hon skriver så härligt i bloggen!!!! Toves kennel heter Black Maiden. även den väl värd ett besök!

Näe, nu ska jag packa!!! För nu drar jag till Egypten!!! Spännande, jag har varit i Kairo och Alexandria förrut, så Hurrgadha blir spännande. Nu ska jag lata mig, sola och bara mysa!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Egypten!! Wow!! Hoppas du får en underbar och spännande resa! Kram Jonna L