onsdag 21 oktober 2009

Glömde ju WT o Sallys skada

Sally har varit skadad hela sommaren... En enkel kvällsrastning och hon kliver förmodligen på en glasbit och en tåsena går av!!! Gips i 6 veckor och när gipset tas av har det blivit infektion och trampdynan ramlar av! Antibiotika i två omgångar, rehab på simmet så är hon nu igång!!!

Vi anmälde oss till GRKs WT i Ånge. Sally gjorde efter
förväntningarna bra ifrån sig, nollade två stationer, bla närsöket där hon höll sig fint i området men inte hittade apporterna, som det visade sig senare att det inte fanns fler! Samma sak med Simpan, han knallade på en station! Har aldrig hänt så mitt nonchalanta sätt (för jag trode han var bergfast...) gjorde att jag inte var vaksam, sen samma händelse på närsäket, han hittade två, men det fanns inga fler och för att få poäng skulle det ta in tre. Hur nu det ska gå till när inte ens funkisarna som lagt ut dem hittade dem!!! Skit samma vi kom tvåa endast en poäng efter segraren. Vi hade 58 p på tre stationer! Så jag var väldans nöjd med bägge hundarna! Förutom knallningen.... Där tappade vi segern! Men nu vet jag vad vi ska träna på iaf!

Idag var jag ute o körde linjer, stopp, ut och åt sidan! La även i en lega mitt i allt! De skötte sig bra. Sally hade lite svårt med legan, ville gärna fastna där, så det får vi träna mer på! Och det märks att jag gjort med Simpan, det fixar han bra. Linjerna sitter bättre och bättre och det är bara att träna på! En trevlig träning helt enkelt!

Foto Susanne Almgren

Foto Peter Raneryd

Här är så där råkallt idag, man vill bara ligga under filten. Fryser hur man än klär på sig!
Till helgen andjakt igen! Ska bli så kul!

Inga kommentarer: