tisdag 20 oktober 2009

Å vad lat jag varit på att skriva!!!!

Nu är det länge sedan, det har hänt så mycket att jag helt tappade orken!

det började med Grekland! Flyg till Skiathos och sedan båt till Skopelos! Jag träffade redan på flyget jättetrevliga människor! Väl framme på ön så intog jag min lilla lägenhet med en FANTASTISK balkong!!! Jag verkligen längtade till den varje dag efter stranden! Kvällssol och hela hamnen och havet som horisont! Trevliga grannar hade jag också!
På Skopelos finns ingen strand i byn, utan det är badbussar ut till stränderna. Jag provade flera stycken och de var helt underbara, med blått vatten! Andra dagen när jag klev av bussen så klev det samtidigt av en danska som kom att bli min bästa vän!!! Hon heter Maj-Britt och var från Danmark! Vi umgicks hela veckan, åkte på utflykt, åt och solade tillsammans. Så himla kul och lik mig! Hon hade bott i Grekland så jag fick verkligen prova på all deras fantastiska mat som man aldrig vågar prova annars!!! Utflykten med segelskutan var helt fantastisk! Vi åkte till de olika inspelningsplatserna av Mamma Mia, och ankrade upp för bad och sol! Dessutom spelades ABBAmusik och bjöds på vin! Så himla mysigt o fantastiskt för en ABBA älskare som jag! På hemvägen somnade vi på däck... En fantastisk vecka var till ända och att resa ensam kommer jag definitivt att göra om!!!!!

Väl hemma så köpte jag lägenheten i Upplands Väsby! Snabba ryck o inflyttning 1/9. En 2a på 70 m. Egen ingång och altan 3 km från kontoret! Kan det bli bättre! Så nu pendlar jag eftersom jag kommer att ha kvar huset i Härnösand! Och jag har verkligen utnyttjat den, dels för jobb men också för att kunna vara med på flertalet jakter! Så himla kul!

Apropå jakt så startade jag och Simpan på Kkl! Vi höll på från 13-20 och han var lysande hela tiden! Så duktig hund jag har! Jag har dessutom varit och tittat på Int Aprovet och verkligen sugit i mig vad det är vi ska träna på... En helg var jag till Lena o tränade, så himla bra hjälp jag får!!! Skönt att ha nära för att kunna få så bra hjälp!

I helgen som var tittatde jag på retrivermästerskapet! Oj så duktiga hundar! Fast flera åkte ur redan på lördagen så endast 8 stycken återstod på söndagen. Spännande var det hela tiden och inte förrän sista apporten var det klart! Anders Carlsson o hans fantastiska tik Fetch vann. En fröjd för ögat att se, lugn handling, lydig o arbetsvillig hund! Ja, helt enkelt jättekul att få se! de andra var också duktiga, men Anders hund tror jag inte hade en miss på två dagar! Det gäller att hålla ihop...

Jag har även knåpat ihop en hemsida till Scottmoor Gundogs. Roligt att göra en hanshundssida, jag tror nästan den första i Sverige där man så tydligt visar uppp sina studdogs! Besök den och kolla in Simpans underbara pappa. Men glöm inte Streamlights sida för hans underbara och fantastiska mamma Sara!!!!

Det gick ju ganska snabbt att summera ett par månader... Till helgen är det jakt igen, så himla skoj!!!
Återkommer med lite bilder!

Inga kommentarer: