söndag 17 april 2011

Träning, träning o glada vänner!

Helgen har jag tillbringat först hos Lena W sen hos Lotta! Fredagen tränade vi som sjutton, började med de unga hundarna. Bibbi skötte sig mycke bra! Sen var det Simpan... Förvirrad av alla löptikar och de han varit med om gjorde att han var helt yr  i kupan!!!! En helkväll med Lena o Roger med årets första grill o massor med vin gjorde att man va liiite seg på lördagen... Men vi tränade på, först de unga o sedan tog jag Sally! Hon gjorde ett bra jobb på långa blinda dirigeringar, men vi måste träna mer på det!!! Sen bar det av hem till Lotta o Tommy för en jättemsyig kväll med grill o vin o massa surr!!!
Imorse vaknade vi halvtidigt o satt o surrade hela förmiddagen tills det va dags för mig att åka till Lena B-K o visa upp Bibbi!!!!! Två till av hennes kullsyskon va där, o alla hade de fantastiska näsor, bra fart o förmågan att vilja ligga kvar i området!! Så himla kul! Nu är jag fullt taggad att åka hem o köra på, bara snöhe...t har försvunnit!!!!
Ove har skött sig exemplariskt!! Att för en 9 veckors valp fara runt på alla dessa ställen o träffa nya hundar o människor skulle säkert kunna stressa upp vilken valp som helst! Men inte Ove... Han har funnit sig tillrätta överallt vi varit, tuff framåt o vilja att hälsa på alla!!!! Känns superbra!
Summan av helgen är att jag är så himla glad att ha fyra underbara hundar som alla har bra potential till att bli bra!!!!! Och att jag dessutom har så många fantastiska goa o glada vänner!!!!! Jag är väldigt lyckligt lottat!
I morgon bär det av hemåt igen för att snart återvända till Ekanuba Cup!!!!

Inga kommentarer: