måndag 27 juli 2009

Simpan 1 Hp på sin två årsdag!

Ååååå va jag är glad!!!! Simpan fick 1 Hp, av 23 startande hundar var det 5 1:or och endast Simpan som fick Hp. Han va så himla bra!!!!!! Vilken hund, lugn, fast, tyst, snabb ja allt helt enkelt!
Domaren Mats Närling skrev "En mycket trevlig hane som ger ett skolat intryck. Löser provets samtliga delar lätt. Besitter de retrieveregenskaper som vi vill se"! På söket skrev han "Har ett utomordentligt bra sökönster". Bara 5 på egenskaspoängen! Nu tränar vi mot Ökl och Kkl!!! Grattis Simpan på din födelsedag! Mitt lilla gull!!!!!!!


Nu ska jag tvätta o städa bilen... å så himla tråkigt!!!!!

7 kommentarer:

Jill sa...

Grattis! Jätteroligt och jag är inte förvånad. Det såg så bra ut så då vi såg er på Gesta!

Jill och grabbarna

Jeanette sa...

Shit pomfritt så himla bra!!! GRRRATTIIIS *applåderna dånar* :-)
/Jeanette

Tove sa...

Stort Grattis till dig min kära vän! Du och Simpan gjorde ett kanonprov idag och ni var så duktiga. Linn sa till Mats idag att HP det betyder inte hederspris utan det är "helt perfekt" och det tyckte Mats var bra sagt. För HP får inte alla hundar som tar en etta :) utan bara det som gör ett Helt Perfekt prov.
Stora Kramar
Tove med familj och hundar.

Anette sa...

Grattis Mia, synd att det blev den dag det blev, så att jag inte kunde åka ut till Nordvik. Det skulle verkligen ha varit extra roligt att få följa en hund som t.o.m slog till och fick HP. Hoppas att du firade lite bättre ikväll än att bara tvätta och städa bilen. Anette

Jennifer & Roger sa...

Stooooort Grattis från oss till dig och Simpan!!
Kram Jennifer & Roger

Jimmy sa...

Grattis, Grattis till 1:an! Inte illa med ett HP också.
Hälsn.//Jimmy o Dana
Ps. Tvätta och städa bilen är ju kuul :)

Unknown sa...

Ett stort grattis!