tisdag 21 juli 2009

Träning med Lena o Karin!

Å vilken underbar helg jag haft! Åkte på fredagen mitt på dagen och var framme vid 18-tiden. Ett glas vin och lite grill med Lena o Roger! Mer vin o surr till långt in på natten!
På lördagmorgon kom Åke, Karin och Marianne för att träna med oss. Vi åkte till en sjö och körde sök och vattenapportering med vilt! Simpan sköte sig så bra! Sedan tillbaka tille L o R för lunch och lite skott och markeringsträning! Att springa över vilt är inte lätt men vi fixar det!!! Sedan tillbaka till sjön och nu tränar de andra öppenklasshundar i vatten. Det är så spännande att se när de kör sina hundar. Man får ideer och uppslag för hur man ska gå vidare!
Kvällen spenderas med vin och grill... Och nu ännu senare...
Söndagmorgon, idag är det jag, Lena, Roger och Karin. Vi åker iväg till samma sjö igen. Jag och Simpan gör ett jaktprov, med markering, sök och vatten. Han fixar detta bra, så nu är det bara att hålla tummarna!!!! På eftermiddagen gör Karon o jag långa vattenmarkeringar med Simpan och Jackie. Det går genom näckrosor och fler än en gång tror de att näckrosen är apporten!!!!! Sedan är det dags för de äldre hundarna. Det är så himla kul att bara vara med och se. Skit att det är så himla långt!!!!
Någon kamera hade jag inte med, naturligtvis var den hemma!!!!
Men vilken helg, precis vad min själ behöver nu!!!!!

Inga kommentarer: