onsdag 29 juli 2009

Vattendirigering...

Idag for Tove o jag till en liten tjärn i Kramfors för att påbörja arbetet mot Öppenklass ;) Jag tycker det är stort avstånd mellan Nkl o Ökl. Det är så många fler bitar som ska sitta!! Dirigeringar på både land och vatten. Visst kan man ha flyt på ett B-prov att hunden spårar där andra gått på linjetaget... men hur kul är det, man vill ju att det ska vara befäst! Så det blir ingen start i år för oss utan vi tränar oss i form inför nästa år!!!
Hur som helst påbörjade vi arbetet idag. Som tur hade vi Linn till hjälp som stod på andra sidan tjärnen. Det jag märkte direkt var att linjetag fungerar ca 40 m. med Simpan sen är han lite borta... Så det blir till att befästa på land. Jag vill att han ska RAKT o inte behöva blåsa höger-vänster-ut!!! Så vi minskade avståndet till endast 20 m men då dolt, och då gick det genast bättre!!! Men som sagt vi ska befästa detta på land och sedan så har jag inge bråttom heller!

Å grattis till Karin Thunader och Jackie som fick 1 Hp idag i Nkl!!!! Sen håller jag tummarna för Monica o Lava imorgon och Helena o Vita på lördag!


Kameran hade jag med... men det blev inga bilder...

1 kommentar:

Ulla sa...

Grattis till 1:a med HP. Bra gjort