lördag 1 augusti 2009

Championship

Stavas det så??? Skit i samma... Igår roade jag mig att titta på detta från 2008. I fjol var det snö på de skotska hedarna! Det är så vackert där! Jag vill bara åka dit o vara där! Kanske nån gång. Nu ska jag ju till Skopelos o det är ju inte illa heller! Men det som slår mig när jag ser dessa filmer är hur de för sina hundar!!! Först så skickar de i princip på linjetag HELA tiden, de blåser stopp, dirigerar hela tiden. Nu funderar jag, varför har vi fritt sök???? Dessa hundar får inte gå fritt ett steg? Kanske jag som inte fattar! Men ta o titta på någon film så får ni se. Och de intervjuar Sandra Halstead som vann 1979 och hon säger att då hade hundarna en mycket friare roll. Hur som helst är det inspirerande att se dessa fantastiska hundar. Här kan man beställa videon Paul French Video , där finns allt från träningsfilmer till championship för både retriever och spaniel. Och jag har haft fler filmer men dessa är utlånade och kom aldrig mer igen, så nu ska jag aldrig låna ut igen!!!! Men det är kul och se och få lite målbilder på hur det ska eller kan gå till och vad dessa hundar är gjorda för!

Idag kommer jeanette hit för träning och kräftor! Ska bli så kul!

Igår började jag o Simpan våran mödosamma väg mot Ökl... Tror inte den blir speciellt mödosam (nu var jag kaxig...) Jag tränar raka linjer på fotbollsplan för att få in handtecknet. Nu kör vi rakt fram, stopp, höger-vänster-ut. Han är så duktig, och han börjar verkligen förstå vad jag menar. Men som sagt det är långt kvar o vi tar det försiktigt.

Inga kommentarer: