torsdag 13 augusti 2009

Viltträning

Idag kom Jeanette och vi hade tagit fram vilt! Vi körde lite markeringar, minnesmarkeringar, lite linjetag mm. Sedan tog vi fram viltet, det gick sådär för Karlsson, ville inte riktigt. Jag blir lite orolig, var det fräscht. Simpan tog det, men det luktade inte så bra! Synd om jag förstört något!!!! Simson är som vanligt en ängel att träna med. Jag blir bara SÅ lycklig när vi håller på! Snacka om Will to please... Det är så skönt att i lugn o ro kunna träna innför nästa år o Ökl. Man blir ju sugen... men jag ska hålla mig. Jag tycker att steget är stort upp till Ökl. Speciellt vattendirigeringen. Och jag vägrar bli en sån som chansar... Nu sticker jag ut hakan...men jag vill inte ha annat är 1:or...;) Allvarligt så tror jag att man kan befästa massa skit om inte hunden är nog tränad. Sen kan man aldrig veta, det är så många olika parametrar som spelar in för hur resultatet ska bli. Ev. att jag startar Kkl i höst om det fungerar för min planering!!!

Jag har precis blivit beviljad finansiering för en lägenhet i Sthlm! Så en del av mitt liv är tänkt att spenderas på gods o herresäten i Stockholm o Sörmland o andra delen hemma med min älskade Viktor!! Skämt och sido... Jag kommer ha kvar huset i Härnösand och en sedan en liten övernattningslya i Sthlm, detta för att kunna sköta mitt företag som finns där. Jag har hittat en nyrenoverad tvåa med en liten uteplats. Så på måndag börjar budgivningen och det sjuka är att jag kommer att sitta i en solstol på Skopelos och buda!!!!!!!! Så nu kommer jag att åka på alla träningar som finns i denna region o mitt mål är att bli bäst.... Så när allt är klart då bjuder jag på fika!!!!
I morgon är det kräftskiva hos grannen och på lördag har jag ett litet grill o gardenparty!!! Och sen på söndagnatt så går bussen till Arlanda för att sedan på måndagmorgon ta mig till Skopelos!!!! Först flyg till Skiathos o sen båt ut till Skopelos! Det är den ön de spelade in Mamma Mia o där i detta paradis ska jag i min lättja fläka ut hela magen och bara sola, bada, läsa, dricka o äta gott för att sedan komma hem med nya krafter inför hösten. Förhoppningsvis kanske en tur till Championschipet vilket skulle var hur kul som helst och sen avsluta året i Thailand!!! dessutom funderar Vikke o jag på att åka o se Barcelona-Real Madrid i november!!! Ja o hur ska jag hinna träna hund... jo men det går bra, jag är ju inte borta så länge åt gången!

Nu ska jag jobba vidare en stund! Jag ska ju ha SEMESTER!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: