måndag 28 februari 2011

En helg till mitt i livet!

Fy va helgerna går fort!!!!! I lördags tog jag på mig längskidorna och brände ut på isen!!! +1 grad och sol!!! De va så himla vackert, blev nästan, bara nästan, religiös!!! Jag åkte ända ut till fyren på Härnön, det bästa med att åka på isen är att det varken är uppför eller nerför! Alltså lagomt tanttempo!

Lördagkvällen spenderades hos familjen Nordlunds, god mat o mycke dryck!!! Trevliga människor o mycke skratt, ramlade in här hemma vid tvåtiden! Vaknade seg på söndagmorgon... Bara att hä sig ut med hundarna, inga skidor idag...
Sen var det dags för årsmöte på SSRK! Spännande, då två falanger bildats. Fast egentligen tycker jag att det är jättetrist, varför kan man inte vara sams??? Det är ju inte ett väldskrig, det är faktiskt BARA en hundklubb! Själv skulle jag vilja ha lite mer mordernare tänk, ibland känns det som våran avdelning är avskuren från resten av Sverige. Nya influenser kommer från andra ställen och varför inte ta till sig och våga prova nya tänk? Allt som var förr är inte bäst, med nytt tänk kan man kanske ta det bästa från förr och blanda med nya ideer. Man måste våga för att vinna! Dessutom är det viktigt tycker jag att ta hand om ALLA mdelemmar, från nybörjare upp till elit. Det ena kan inte förta det andra. Varför är det så fult i Vnorrland att tävla??? Om några vill det, varför störa sig på det! De som inte vill tävla får väl göra andra saker som de vill!!Visst, jag har inte hållt på med detta lika länge som andra, men i bland kan det faktiskt vara en fördel med nya personer som ser på saker på andra sätt än invanda mönster!

Så ja, nu är jag redo för en skidtur!

Inga kommentarer: