torsdag 3 februari 2011

Nya hemsidan

Så är då äntligen hemsidan klar!!!!
Och Sally ska paras med Simpan! Ska bli så himla kul och jag är laddad till max! Även om våren blir tuff... Men jag tror att det är bästa tiden för mig. Om allt går som planerat så föds valparna i slutet v. 15 och leverans första veckan i juni! Kan inte bli bättre!
Hur har jag tänkt då med min kombination? Jo.. Jag tycker att både Sally och Simson är sunda, mentalt friska och med en enorm arbetsglädje och jaktlust. Dessutom kommer då båda ur friska och starka led. Sally är en tuff tjej med fart och stil, bra fokus och stor passion för jakt. Simson är en väldigt följsam hund men framför allt är total lugn i jakt! En av hans stora tillgångar är hans noggranhet med näsan. Otrolig på att jaga fatt på skammat vilt!!! Honom har jag startat på A-prov två ggr, och det var väl kanske lite tidigt både för han och mig. Vi var mest där för att lära, men han skötte sig väldigt bra! Jag jagar praktiskt med båda hundarna och de fungerar väldigt bra!
Sally har en engelsk importerad tik med bra linjer som mamma och hennes pappa är Retrivermästare och A-provschampion. Simsons pappa kommer också från England och är Nordisk jaktchampion, kom tvåa på Nordiska Mästerskapen ifjol samt flertalet placeringar i topp på A-prov. Simsons mamma är både A- och B-provschampion. Så nog har de bra påbrå!!!
Sally började löpa förra veckan och bor nu hos min mamma och pappa. Idag for jag dit med Simson men inge större intresse från något håll!!! Så det va för tidigt, men skam den som ger sig, imorgon blir det nya försök! Jag får hoppas att det går lugnare till än på bilderna från i höstas...



Bibbi o Simpan igår på skogsprommis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka Till med din planerade kull!!! Kram Heléne