tisdag 5 maj 2009

En träningshelg

Nu har jag varit i Sthlm sedan i fredags! Jag har haft det så bra! Alltid kul att träffa vänner igen och Mark och Jamie Bettinsson! På söndagen tränade jag med Sally, det gick bra ända till hon knallade, då fick hon engelsk tillsägelse... Det är inte så lätt när vi sällan tränar Walk up med allt vad det innebär i form av stress!!! Men det var ändå en lärorik dag med många olika övningar! I England har de ju inte B-prov med redan dött vilt, så därför var det A-provsträning. Ja du Tove, vi får dra i oss lite så vi ser mångdubbelt kanske vi får ihop till en linje!!!!!
På söndagen var det Simpans tur. Trots sin ungdom och icke träning, jämfört med de som inte har snö in i april, så var han mycket duktig! Jamie tyckte det var en mycket bra hund och det var ju kul att höra. Efter 5 timmars träning var han rätt slut i kupan!!!! Men nu vet vi vad vi ska träna på! Och man blir ju så taggad att fortsätta! Snart ska jag ju ner till Tomas Söderström o träna för Gilly Nickols, det ska också bli kul. Dessutom är det ju kul att man blir erbjuden plats på de olika kurserna!!!

Helgen avslutades på Stadion där jag såg Djurgården - Gais, först åt vi Sushi o Yakunuki, så himla gott. Och sen till allas glädje vann Djurgården!

Viktor debuterade i Div. 3 med ett inhopp i 75 minuten och gjorde mål direkt... Nu hoppas han på startelvan på lördag! På lördag är det KM i Working Test för Västernorrland! Då får vi se vad som fattas!

40-årskalaset jag var på Valborg, var ett bröllop också!!! Så kul, de har varit ihop i 23 år o nu slog de till!!!!!

Nu Champions League!

2 kommentarer:

Fran sa...

vad roligt med så mkt träining. Får man fråga hur en engelsk tillsägelse ser ut...nyfiken...hihi

Gilly kommer du gilla, hon är jätte duktig! jag gillar henne starkt och hon läser av Aska mycket bra

ha det gott nu
kram

Jimmy sa...

Hejsan! Tack för titten på hemsidan =) Jo, det är ju en bra bit ner till Småland, men det var det värt. Väldigt bra ordnat WT där i Vegby, allt flöt på snabbt och smidigt. Vi får ta nån träning till sommaren, kommer säkert att åka ner till Peter nåt framöver =)
Lycka till på tävlingen i helgen!
Hälsn.//Jimmy

Ps. Är också lite nyfiken på den där engelska tillsägelsen, men jag kan ju tänka mig hur en sådan ser ut hehe