söndag 17 maj 2009

Upp och ner...eller ris o ros...

Det är bara att välja uttryck! Idag har jag varit i Övik på WT. Trevligt arrangemang och trevligt folk!!! Inte så många startande, 16 sammanlagt. I Nkl startade jag Simson... På första stationen, ett närsök, var han jätteduktig, tog in 3 och fick 19 p. Bra start tyckte jag!!!! Nästa ett linjetag, inte fullt så kul. Vi tränar aldrig dolda linjetag. Jag tycker det är svårt för unga hundar. Iaf så går han inte rakt... Max 10 m kanske, och sen blir det ett sök... Inte bra!!!! Nästa är markering i skogen med dike fyllt med vatten. Simson markerar bra, men far plask i vattnet och tappar riktningen. Yrar runt och hittar efter LÅNG tid. Det var nästan ingen som klarade den där markeringen... Sen ett linjetag som han spikar!!!! Fattar ingenting. det var nog mest tur tror jag!!!!! Efter det var det två enkelmarkeringar uppe på ett berg, där markeringarna ramlade ner bakom berget... Ganska så svårt då vi inte tränat det så mycke!!! Summan blev 63p... Mot förra helgen 91!!! Men nu vet jag vad jag ska bli bättre på, det han kan blir väldigt bra!!! Men som sagt det är bara att träna på!
Sally hade också en upp och ned dag!!!! Det hon gör bra blir riktigt bra, och det som är dåligt är riktigt illa!!! Tyvär säger jag, så gick hon upp i Ekl på WT, och det är vi inte mogen för. Det har varit jättenyttigt att starta på olika platser och nu märker jag vad som behövs göras!!!!


Å vad kul det ska bli till veckan med mycke träning!!!!

Inga kommentarer: