torsdag 21 maj 2009

Å vad kul jag har!

det händer så mycket nu!
Först i tränade jag med Helena Lindström och Sören Nore´n. Började på förmiddagen med Helena. Vi tränade linjetag mot målområde, att hålla hundarna tight i området, linjetag med störning. Helena var pedagogisk, lugn och saklig. På eftermiddagen var jag med Sören. Där hade vi ett målområde på andra sidan ett ganska brett dike. Vi gjorde lite olika övningar på olika avstånd. Sedan ävergick vi till markering framåt, vända och hämta i målområdet på andra sidan diket. Därefter vända och ta in markeringen. Efter det tränade vi markeringar, att hunden inte får ringa runt för mycket. Vi gjorde lite olika variationer på detta. Efter det var det walk up träning. Simson gjorde ett bra jobb hela dagen och var helt slut!!!! En jättegivande dag!

Sen har jag spelat golf... Ja, lite mogen har jag blivit, jag har inte brytit någon klubba, än... Men det var jätte kul! Och jag hade en del bra slag och kan jag bara träna så blir det nog bra!

Idag har jag varit hos Lotta och Tommy Borg och tränat! Å va kul vi hade. Vi var 5 st och körde olika övningar. Linjetag, markeringar, närsök! Samt att vänja mig bort från rädslan med apportkastare. Jag har gjor illa mig flera gånger men inser att jag MÅSTE våga annars kan jag inte träna bra! Så Lotta och jag tränade... Och nu tror jag att jag törs!!!! Efter det grillade Tommy och det var så gott!!! Tack för en fantastisk dag och hoppas vi kan göra om den!!!!

Nu är det dusch och ladda inför lördag!
I morgon har Vikke match... en tidig seriefinal!! Hejja HFF!

Inga kommentarer: