tisdag 20 januari 2009

Dambesök

Vi har dambesök den här veckan!! Majsan bor hos oss, det är en softis och hon är Simpans tjej... De har så mysigt ihop!!!!
Näe, nu vill jag börja träna igen! Pratade med Tove igår och nu måste vi sätta igång. Jag ska också röntga hundarna. Ska beställa tid i Gudby.

Jobbar just nu med Kennel Pumpans hemsida, kennel
Reedsweepers blev klar före jul!!! Sedan har jag ett par sidor till på kö!!!! Det är så kul! Måste göra min sida om företaget också så jag får fler jobb!!!!

Den här veckan är det ett år sedan Pålle lämnade mig och livet! Känns som det både har gått fort OCH sakta. När jag var i Thailand så funderade på vad har hänt på ett år??? Tänk vad man får vara med om för massa konstiga saker!
Det jag lärt mig är:
- ta vara på livet, det är för kort för att fundera allt för mycket
- att man får veta vilka som är ens riktiga vänner
- skriv PAPPER även om man gifter sig
- att livet faktiskt går vidare även om man inte tror det

Ja, och nu lever jag!!! Mår ganska bra och börjar få ordning på livet. Jag har sökt juristlinjen och var på vippen att komma in 9 reserv... Ska nog göra högskoleprovet så är chansen större kanske... Jag kommer in på att jag har 277 högskolepoäng sedan tidigare, som en läkare... Jag känner att jag vill kunna mer inom ekonomi.

Ja, i år ska jag iaf starta både Sally o Simson. Tydligen blir det inget unghundsderby, och det var ju surt eftersom Simson låg så bra i ålder!!! Men till Ökl ska de väl kunna gå i år. Det är mitt hundmål!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka i etern igen och nu får vi ta tag i tränandet så vi inte sackar efter men vad gör man med denna snö som kommer i mängder? Vi får hoppas att det vänder snart och våren kommer med solen.

Kram
Tove

Anonym sa...

Hej Mia!!

Gu va skoj att få din bloggadress, har tänk så mkt på dig!

Läser det du gått igenom och är faschinerad av dig, du är en otrolig person!! Man får energi och glädje att läsa dina rader!!och det är tänkvärt!

Håller med om det med L Marklund, hur orkar folk hålla på?!??! hon är ju en superförfattare:)

KRAM VÄNNEN!!! Från Soffligarn nu ett tag, Lotta M

Anonym sa...

Hej Mia

Jag har saknat dig på bloggen. Jag kom inte in genom din hemsida? Ska det vara så?
Skönt att höra att det går bra för dig och att du mår bättre.
Lycka till med röntgen av hundarna!! Jag ska ju också röntga min englands tös snart. Usch...men det är bara att hoppas på det bästa.

Ha det gott!
Kram Jennifer