söndag 18 januari 2009

En kväll med tjejjerna

Igår bjöd jag ut Pia, Tove och Malin på Thairesturangen vi har. Jag ville visa min tacksamhet till dessa tjejjer för allt de gjort under detta år! Utan dessa hade jag inte fixat det här! Så det kan tyckas ynkligt med en middag, men det är ju en början iaf! Vi åt så gott, skrattade och drack. Tove åkte hem efter middagen, medans jag Pia o Malin gick på puben. Det vi kunde konstatera är att tiden står fan i mig still i Härnösand.... Samma personer som för 30 år sedan dök upp, banne mig i samma kläder också!!!!! Efter det for Pia hem o jag o Malin gick på Svenssons och discodansade! Dansade lite men det var tråkigt folk så vi åkte hem, fick skjuts av pizzabudet som brukar komma med pizzor!!!!!! Sen surrade jag i telefon ett tag och sedan kom Vikke o hans kompis Melle hem!

I morse när jag vaknade handlade Nyhetsmorgon om Liza Marklund och tjaffset om hennes bok. Ärligt har jag inte följt med så noga så jag ska väl inte uttala mig kanske. men jag har läst alla böckerna och sanning eller ej, vem fan bryr sig!!!!! Gick även in på Monica Antonssons blogg och HON verkar inte klok. Snacka om häxjakt! Det känns som att det finns många som är väldigt missunsamma på Liza och hennes framgångar. Liza erkänner att hon kanske skulle skrivit att boken "bygger på en sann historia". Men kan man inte räkna ut att för att få ihop en story så måste man ändra lite??? Och den stackars mannen, är det inte så att män som slår aldrig skulle erkänna det??? Om hans identitet har röjts, klart han säger att han inte gjort något!!! Nu ska jag följa detta bättre, det vart faktiskt intressant!

Oj, va långt det blev!!!Nu ska jag jobba igen! Ska vara hundvakt till Majjsan i veckan så hon kommer snart!

Inga kommentarer: