torsdag 29 januari 2009

En lugn start på dagen

Så blev det idag!!!! Tog sovmorgon, men som egen får man ju igen det... Allt ska ju göras! Efter frukost tog jag en härlig långpromenad vi havet! Som tur var badade inte Simson!!! Ibland gör han det hur kallt det än är! Jag MÅSTE beställa röntgentid till honom, måste bara planera in när jag ska ner till Sthlm!

Idag är det kul att var HM ägare!!! 5,1 miljarder i vinst och en föreslagen höjning av utdelningen till 15,50 per aktie!!! Trots detta backar aktien idag, men sedan i höstas har den ändå ökat med 20%!!! Jag tror på dessa företag i bistra tider, samma för Mekonomen (folk lagar bilarna), Claes Olsson, sen tror jag alltid på läkemedel i ett långt perspektiv!!! På DI kan man idag läsa att det är dyster bland företagen men inte lika som i december! Och det är ju positivt. Jag bara önskar att man kan hålla ut, för när det vänder då gäller det att hänga med! Man skulle komma på något verkligt smart....

Nu ska jag färdigställa Pumpans hemsida innan jag börjar med nästa!!!! Och läsa lite på min ekonomiutbildning och sen ska jag fakturera!!! Och sen ska jag träna Simson! Tänk om dygnet hade 48 timmar eller så skulle jag inte tagit sovmorgon...

Inga kommentarer: