tisdag 27 januari 2009

Det blev ett pass ändå...

Trots allt skottande plågade jag mig iväg på ett jympapass... Efteråt är det faktiskt väldigt skönt, dessutom så sover jag så himla bra när jag jympat!!! Jag har ju knappt sovit en hel natt på ett år så det är ju välbehövligt! Min jympa ligger i en skola här brevid och det tar 3 minuter att gå dit, på vägen dit igår så hoppar en katt framför mig...men nej det var en räv! Helt oskygg stannade den o tittade på mig, sen började den gå mot mig. på ca 8 m avstånd!!!! Då vart jag lite skeptisk, ville den bli klappad, äta upp mig eller är den sjuk??? Va vet jag jag , sen kom ett par till och räven stack! Vi har mycke räv här på ön säger de som vet.

Tränade lite med Simson igår! Han är så mysig!!! Längtar verkligen till jag ska iväg på träningar! Har redan flera inbokade i vår!!! Sen har jag ju Lena o Karin som alltid ställer upp!!! Detta är väldigt viktigt att kenneln ställer upp o hjälper till och framför allt är peppande tycker jag. Jag har ju en del erfarenheter och både Streamlights och Seamountains är kennlar som är genuint intresserade av sina avkommor. Naturligtvis ska man ta hand om sin hund själv, men att få bra hjälp är ju inte dumt!!! Sen har dessa kennlar så himla trevliga kennelträffar och med trevliga människor som har hund därifrån, en inte så liten bonus!!!

Idag i DI kan man läsa om att Sverige bör gå med i Euro. Jag har varit positiv hela tiden, och i den här artikeln pratar man utifrån forskning. Vi skulle ex. haft en starkare växlingskurs, samt ökad handel och investeringar över gränserna. Våran arbetslöshet skulle inte varit högre, för man hade tjänat det på investeringar o ökad handel. Sen så himla mycke enklare att åka i Europa, slippa växlingar.
I går gick ju börsen upp, detta tack vare att USA husförsäljning ökade istället för minskade som man trott. Konstigt att vi är så beroende... Och i natt har det varit rally i Japan, detta för att staten ska köpa aktier i japanska företag!

Idag ska jag kolla synen...tror jag behöver nya glasögon!!! På bara ett år har min syn försämmrats drastiskt! Jag har ju glasögon...men man ska ju ha dem på huvudet också!!! I Thailand var det jättebilligt, men jag kom på det sista dagarna och då skulle de aldrig hinna få dem klar! Det värsta är att välja bågar!

Åker nog till värmen i mars igen... Ev. Egypten ev. Thailand!!! Carpe diem o jag hänger med på allt!!!

I kväll är det aerobics! Så himla kul!!!!

Inga kommentarer: