fredag 13 februari 2009

Äntligen fredag

Å va skönt med helg!!! Det har varit en bra men kall vecka! Trist att kylan inte släpper, men hellre det än 0 grader och regn... Det tycker jag är kallt!! För den delen så ska jag ju till Egypten och slappa om tre veckor!!! De säger att det ska vara fint dykvatten i Röda havet, kanske en tur under ytan??? Jag har varit i Egypten förrut, men då i Kairo och Alexandria. I Kairo var vi på Egyptiska museet och sedan såg vi Pyramiderna i Giza. Oerhört spännande... Vilka fantastiska byggnadsverk!!!! Man blir mållös när man står bredvid! Därför skulle jag kunna tänka mig en tur till Luxor och titta på Konungarnas dal. Vi får se om jag orkar släpa min vältrimmade kropp från solstolen... ;)

I helgen har Vikke fotbollsturnering i Långesele, de tränar 4 ggr i veckan sedan nyår. Och nu börjar också träningsmatcherna. Hoppas han tar en plats i år, de vann ju fyran ifjol och nu ska de spela trean. Då kanske det inte är så lätt för en 16 åring att klämma sig in i truppen. Men jag håller tummarna iaf!

Nu är det morgonfika som gäller!!!! Frdagar är härliga, då får jag Dagens Industri och Weekendtidningen!!! Idag en stor artikel om Stieg Larsson!

Inga kommentarer: