fredag 20 februari 2009

Äntligen fredag!!!

Äntligen fredag! Och inatt sov jag så himla skönt! Jag blev skönt trött faktiskt, vid 21.30 var jag nästan medvetslös!!!! Man kan tro att jag aldrig jobbat i hela mitt liv... Men det är jobbigt i början när man ska vara på helsspänn hela tiden.

Min väns son dog i förrgår av en överdos, endast 21 år. Den yngre sonen (Viktors kompis) hittade honom.

I Härnösand är det jättemycke droger. Av detta tog jag ett beslut, jag har gått ur Plans fadderverksamhet och slutat med bidrag till min Isbjörn. Jag har under flera år tyckt det varit hyckleri att skicka pengar till Afrika. Visst det är jätte synd om de också, men... vi har barn i Sverige, i vår kommun och faktiskt även i grannhuset och kanske det värsta av allt, kanske rent av i vårat eget hus!!!! Som mår DÅLIGT!!!! Av jättemånga anledningar, inte bara att det är besvärligt hemma, utan idag mår barn i många samhällsklasser VÄLDIGT dåligt! Och varför då... jag vet faktiskt inte hela svaret, men jag kan tänka mig att det kanske beror på alla krav från olika håll, stress mm. Skillnaden mot Afrikas barn är att här har vi pengar, men är vi lyckliga för det????? Men jag är faktiskt nu fast besluten att jag måste ändra strategi i mina allmosor. Jag ska komma på något bra... Vi kanske ska ha en gala för Sveriges barn, samla in miljoner så vi kan ha fritidsgårdar, behandlingshem, specialpedagoger i skolan??? Det finns massor att göra som kanske kan rädda några vilsna själar.
Det känns faktiskt som en gåva att få hålla på med djur, lägga energi på det istället för dessa stackars föräldrar som måste oroa sig för om deras barn ska överleva. Och jag lägger ABSOLUT ALDRIG någon skuld på föräldrar till missbrukande barn. I Sverige idag kan vem som helst bli vilsen!!! Så glöm inte det när ni är ute med era hundar, det finns de som inte kan tänka på annat än att oroa sig för sina barn!

Ha en bra helg, för det tänker jag!

Inga kommentarer: