tisdag 17 februari 2009

En hästdag

Idag ska jag hjälpa Marie med hennes häst! Hon har blivit lite taskig på att lastas, så hon behöver lite assistans... Tänk om jag vill ha en häst nu???? Jag är ju uppvuxen med häst, har haft fyra egna, tävlat upp till Msv både på ponny och häst!!! Ganska bra på den tiden. Men så 1990 tog jag beslutet att lägga ner. Det var dyrt (tycker hundar är jättebilliga) och jag ville just då inte satsa den tid som behövdes. Har knappt varit in i ett stall sedan dess! Det värsta är att jag vet hur fruktansvärt kul det är!!!!
Och i den sporten kan man prata jantelag...Där det är lite pengar inblandat!!! Så visste hundägarna vilka enorma summor som plöjs ner i häst sport kanske man skulle fundera ett par varv varför man är så missunsam i sin sport. Om man har 10000:- och är godkänd av uppfödaren kan ju de flesta som vill skaffa en hund... Men inom hästsporten är skillnaden miljoner kronor mellen succe och fiasko! Har man dessutom pengar kan man ha de bästa tränarna, här i norrland tar de nu minst 500:- och jag tror det är halvtimme.... Och då är väl kanske norrland inte bäst!!!!
Det ska bli spännande att se vad jag tycker sedan!

Igår hade Mannen som hatade kvinnor gala premiär. Jag läste recensionerna och det är som de skriver. Hur kan man recensera en film när så många läst boken och så många vet slutet! Kan man tycka den är bra eller dålig och isåfall är den bra/dålig för att den är lik/olik boken??? Spännande är det iaf!
Nu är det fika och klä på sig. Fortfarande iskallt ute....

Inga kommentarer: